Nie możesz powstrzymać się od śmiechu, gdy widzisz statek, który zbudował Jeff Bezos. Jasne, to dziecinne, ale to wcale nie sprawia, że jest mniej zabawne, o czym świadczy mnogość internetowych memów, skeczy Saturday Night Live i wieczornych talk show. Odkładając na bok żarty, istnieje jakiś naukowy powód, dla którego rakieta New Shepard firmy Blue Origin wygląda tak… tak.
W wywiadzie dla Slate, Daniel Ramspacher, inżynier napędów z Goddard Space Flight Center NASA, powiedział, że większość rakiet ma falliczny kształt, ponieważ zawsze były projektowane w ten sposób. Little powstał z rakiety suborbitalnej. Na górze znajduje się kapsuła w kształcie grzybka i dwa ułożone w stos zbiorniki paliwa, z silnikiem na dole. Lucy Rogers, wynalazczyni z doktoratem w dziedzinie inżynierii mechanicznej, poparła to twierdzenie w wywiadzie dla andnbsp; Rewers, a mówi, że kształt rakiety powinien być aerodynamiczny, aby zmniejszyć opór. Wyjaśnia, że inne popularne amunicje, takie jak rakiety, mają zasadniczo ten sam kształt, ponieważ ten konkretny kształt pomaga zmniejszyć opór.
Według NASA opór jest główną siłą, która spowalnia obiekt, gdy przechodzi on w powietrzu, a kształt obiektu zmienia wielkość oporu. Ponieważ okrągłe powierzchnie mają mniejszy opór niż powierzchnie płaskie, a wąskie powierzchnie mają zwykle mniejszy opór niż szersze powierzchnie, rakiety wydają się wyglądać raczej wirtualnie z jednego prostego powodu: jest to wybór projektu: najlepszy projekt. Etap = Etap. Ale są też inne powody, dla których New Shepard czuje się nieco bardziej ekstremalny niż inni.
Nowy Shepard ma dużo miejsca na nogi i niesamowitą widoczność
Ten suborbiter płynie tylko do linii Kármán, granicy około 62 mil nad powierzchnią Ziemi, która służy jako granica między atmosferami ziemską atmosferą i przestrzenią przez dziesięciolecia (przez Business Wtajemniczony). Powietrze jest tam zbyt rzadkie, aby normalny samolot mógł wytrzymać siłę nośną wytworzoną przez ziemską atmosferę. Dlatego statek potrzebuje układu napędowego. Oczywiście wszystkie systemy napędowe wymagają paliwa, ale podróż do linii Kármán wymaga mniej niż podróż na księżyc czy nawet na stację kosmiczną.
Z tego powodu wielkość zbiorników paliwa – czyli rakiet – może zostać znacznie zmniejszona. Lucy Rogers powiedziała Inverse, że stosunek szerokości do wysokości rakiety określa jej grubość. Ten projekt można złagodzić tylko do pewnego stopnia, zanim osłabi on całą integralność konstrukcyjną statku. Rakieta wygląda tak.
Jest jeszcze kwestia proporcji bulw w torebce. Bezos chce, aby jego pasażerowie mieli „największe okna w kosmosie”, aby mogli mieć jak najlepsze wrażenia – nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę cenę, jaką płacą za bycie kowbojem na niebie. Według Business Insidera, optymalizacja rozmiaru kabiny, aby dać pasażerom trochę miejsca na nogi, w połączeniu z większymi oknami przyczyniły się do tego, że przedział pasażerski jest znacznie większy niż zwykle. Co do kształtu grubego dna, jest ono szersze, ponieważ musi pozostać stabilne, gdy schodzi na Ziemię po oddzieleniu od dopalacza New Shepard.