MIT zakończył ostatni projekt w autonomicznym projekcie Roboat

taksówki
Zazwyczaj, gdy mówimy o autonomicznych taksówkach, mamy na myśli pojazdy takie jak samochody, SUVy i autobusy, które mogą poruszać się po autostradach bez kierowców za kierownicą.

MIT pracuje nad autonomiczną taksówką, która jest zupełnie inna i bardzo specyficzna dla Amsterdamu i słynnego miejskiego systemu kanałów. W tym przypadku autonomiczne taksówki są znane jako Roboats. Są to autonomiczne łodzie zdolne do przewożenia pasażerów po mieście i wykonywania innych czynności.

MIT współpracuje nad projektem z Amsterdamskim Instytutem Zaawansowanych Rozwiązań Metropolitalnych. Badacze uczestniczący w projekcie stworzyli teraz ostateczny projekt w ramach projektu Roboat, który trwa od 2015 roku. Ostatnim projektem jest pełnowymiarowa, w pełni autonomiczna łódźrobot, która jest gotowa do wypuszczenia na kanały Amsterdamu. W poprzednich projektach powstały modele w skali, które były znacznie mniejsze niż produkt końcowy, który może przewozić wielu pasażerów.

Początkowo projekt MIT rozpoczął się w uniwersyteckiej puli z prototypami na małą skalę. W 2020 r. MIT wyprodukował model w skali połówkowej, który miał dwa metry długości i został wykorzystany do pokazania swoich umiejętności autonomicznej nawigacji. Teraz projekt wyprodukował parę pełnowymiarowych Roboatów, które mogą wygodnie przewozić pięć osób po kanałach Amsterdamu. Jednak przewożenie pasażerów to nie jedyne zastosowanie, jakie zapewniają autonomiczne łodzie.

Mają też za zadanie zbierać unoszące się w wodzie odpady, dostarczać towary, a co najciekawsze zapewniać infrastrukturę na żądanie. Zapewniając infrastrukturę na żądanie, Roboats mogą się gromadzić i łączyć ze sobą, tworząc swego rodzaju pływającą platformę do niezliczonych zastosowań. Gotowy Roboat to atrakcyjna jednostka wodna zaprojektowana w połączeniu czerni i szarości, z siedzeniami skierowanymi do siebie z przeciwnych końców łodzi.

Statki to bezemisyjne pojazdy zasilane energią elektryczną, które wykorzystują akumulator zdolny do 10 godzin pracy na jednym ładowaniu i ładują się bezprzewodowo. W ostatecznej wersji projektu Roboat stworzono statki o wysokiej precyzji i solidności w systemach percepcji, nawigacji i kontroli. Ponadto najnowsza wersja poprawiła tryby bliskiego podejścia zaprojektowane do łączenia ze sobą infrastruktury. MIT
.
zapewnił również flocie ulepszone dynamiczne pozycjonowanie, aby umożliwić jej bezpieczną nawigację po wodach. Sterówkę można również dostosować do liczby osób na pokładzie. Pokładowe systemy nawigacyjne wykorzystują GPS do niezależnego wyboru bezpiecznej trasy między dwoma lokalizacjami. Statek może również stale skanować otoczenie, aby omijać przeszkody i obiekty, takie jak inne statki, mosty i filary.

LIDAR w połączeniu z kamerami umieszczonymi wokół Roboat umożliwia 360-stopniowy widok otaczającego środowiska. Projektanci nazywają czujniki i kamery „zestawem percepcyjnym” zdolnym do przechwytywania niewidzialnych obiektów, których statek nie może zidentyfikować, a które są oznaczone jako nieznane. Naukowcy mogą następnie wyszukiwać dane zebrane przez statek na koniec dnia i oznaczać obiekty, których robot nie był w stanie zidentyfikować podczas codziennych operacji. Proces ten umożliwia systemowi poznanie nowych obiektów, które napotyka w rzeczywistym świecie, ale może bezpiecznie unikać obiektów, których nie może zidentyfikować w locie. Algorytmy sterowania stosowane w łodziach są bardzo podobne do tych stosowanych w samochodach autonomicznych.

Jedną z najciekawszych cech floty Roboat jest możliwość łączenia się ze sobą. System blokowania wykorzystuje kamery, które prowadzą Cię do doku lub innych statków. Kamery te mogą wykrywać kody QR, co pozwala im zadokować się w celu tworzenia tymczasowych mostów, pływających scen i innych projektów, które nie były możliwe w poprzednich wersjach systemu. Roboat jest również zaprojektowany jako modułowy, wykorzystujący uniwersalną konstrukcję kadłuba, co pozwala na wymianę górnego pokładu w razie potrzeby.

Kolejnym krokiem MIT dla floty Roboat jest udostępnienie statków do użytku publicznego. Obecnie nie ma jasnych wskazówek, kiedy istniejące Roboats będą wykorzystywane do przewozu pasażerów. Co więcej, obecnie nie jest jasne, kiedy będzie możliwe zbudowanie i uruchomienie większej floty.

Dodaj komentarz