Jak sprawdzić, czy Twój domowy internet jest dławiony?

przeglądarka internetowa
Posiadanie połączenia internetowego w domu zwykle oznacza stabilne i niezawodne połączenie, ale nie zawsze. Jeśli okaże się, że Twoje połączenie internetowe nie działa tak dobrze, jak powinno, może być ograniczone.

Ponieważ połączenie jest współdzielone przez wielu użytkowników podłączonych do tej samej wieży telefonii komórkowej, dostawcy usług internetowych (ISP) czasami ograniczają przepustowość niektórych użytkowników. Może powodować problemy, takie jak dłuższe ładowanie stron internetowych, usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix i wiele innych irytujących problemów.

Naprawienie tego problemu może być tak proste, jak czekanie i sprawdzanie, czy problem zniknie po dniu lub dwóch. Twój dostawca usług internetowych może ograniczać połączenia tylko w okresach dużego ruchu, gdy wielu użytkowników jest jednocześnie online. Jeśli jednak problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z operatorem, aby rozwiązać problem. Jeśli chcesz wiedzieć, jak sprawdzić, czy Twój domowy Internet jest ograniczony, czytaj dalej, ponieważ omawiamy niektóre z najprostszych sposobów na zrobienie tego.

Zacznij od sprawdzenia miesięcznego zużycia danych. Wielu dostawców usług internetowych ustala limity danych. Po przekroczeniu Twój internet jest nadal podłączony, ale przepustowość jest poważnie ograniczona. Jeśli kupiłeś ograniczony pakiet danych, sprawdź, ile wykorzystałeś i skontaktuj się z usługodawcą internetowym, jeśli przekroczyłeś limit. Jednak w wielu przypadkach możesz dostosować się do swojego planu transmisji danych, a połączenie zawsze będzie ograniczone. W takim przypadku zalecamy wykonanie testu prędkości, a następnie skorzystanie z klienta VPN w celu zweryfikowania dokładności wyników.

Uruchom test prędkości

Pierwszym krokiem jest przetestowanie prędkości Internetu. Każda oferta oferuje określoną prędkość wysyłania i pobierania. Jeśli domowe połączenie internetowe nadal nie może dotrzeć do tych punktów, może być ograniczone. Należy zauważyć, że na szybkość połączenia mogą wpływać inne czynniki, takie jak urządzenie, z którego korzystasz z internetu. Zwróć na to uwagę podczas testowania. Najlepiej przetestuj prędkość osobno na dowolnym urządzeniu i zanotuj to, aby zapamiętać dokładne wyniki.

Zacznij od wykonania testu prędkości — zalecamy korzystanie z Ookla, ale możesz wypróbować kilka różnych testów i porównać wyniki. Pozwól, aby test działał tak długo, jak to konieczne, i rejestruj wartości wysyłania, pobierania i ping, które zwraca.

Jeśli chcesz mieć pewność, spróbuj sprawdzać wiele razy o różnych porach dnia, aby sprawdzić, czy połączenie internetowe jest ograniczone tylko do godzin szczytu. Pamiętaj, że nie powinieneś aktywnie korzystać z połączenia podczas testu prędkości – wyłącz pobieranie, Netflix i inne witryny.

Korzystanie z klienta VPN

Same dane z testów prędkości mogą wystarczyć do skontaktowania się z dostawcą usług internetowych, ale aby naprawdę sprawdzić, czy Twój Internet jest ograniczony, musisz pobrać renomowanego bezpłatnego klienta VPN. VPN przekierowuje połączenie przez inny serwer, więc jest to dobry sposób na sprawdzenie, czy niska prędkość Internetu jest spowodowana zakłóceniami usługodawcy internetowego lub innymi problemami.

Aby to przetestować, znajdź wybranego przez siebie darmowego klienta VPN. Jedną z najlepszych darmowych sieci VPN jest ProtonVPN, ale istnieją inne płatne usługi, które również oferują bezpłatne wersje próbne, takie jak NordVPN, ExpressVPN i Surfshark. Wybierz jeden, przejdź do jego strony internetowej, pobierz, a następnie zainstaluj.

Uruchom klienta VPN i połącz się z serwerem w swoim kraju. Wybierz lokalizację jak najbliżej miejsca, w którym się znajdujesz, w przeciwnym razie wyniki będą niedokładne. Po aktywacji VPN ponownie odwiedź witrynę Speed ​​Test i uruchom ten sam test. Rejestruj prędkości i porównuj je z poprzednio zarejestrowanymi prędkościami.

Wyrok określi, czy dostęp do Internetu w Twoim domu jest ograniczony. Jeśli prędkość Twojego internetu jest taka sama z VPN i bez VPN, problem może gdzieś leżeć. Zawsze możesz skontaktować się z operatorem w celu uzyskania pomocy.

Jeśli prędkość Twojego Internetu jest znacznie lepsza, gdy łączysz się przez klienta VPN, Twój Internet może być ograniczony. Skontaktuj się z usługodawcą internetowym i przekaż mu dane z testu prędkości, aby spróbować rozwiązać ten problem.

Dodaj komentarz